بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


تقسیمات ایل موری


-تیره  اسدوند
-تیره کریم وند

- تیره عبدوند

 - تیره غریب کر
- نیره عیدی وند

 -تیره قاسمعلی وند

- تیره عوروند
-تیره علیجانوند

-تیره کرداک ونی
- تیره کرطلائی



نظرات شما عزیزان:

علیجانوند
ساعت14:48---27 مهر 1394
سلام دوست عزیز من خودم علیجانوند هستم و به عرضتون برسونم درسته تقسیم بندی ایل موری ولی علیجانوند ها طایفه ای هستند که از لرستان, خرم اباد آمدن و بنیان گذار طایفه موری هستن و بگم که در طایفه موری ترک هم وجود دارد, من با سند حرف میزنم و خوندم خان زاده هستم نوه خان علیجانوند ها , و در جنگ های زیادی بودیم جنگ سپی دشت و سر دشت با طوایف بختیاری به جنگ با دولتی ها پرداختیم, حتی خان علی داد خدرسرخ هم در این جنگ شرکت داشتن که خود خدرسرخ ها که از ایل زراسوند هستن طایفه ای خرم ابادی هستن بنام پاپی که مخفف شده پاپیر است, و بگم که در جنگ قندهار هم شرکت کردن علیجانوند ها و طوایفط بختیاری, نام موری:موری یا همان مور که به زبان لری به جان جلگه مانند میگفتن هست که در نزدیکی شیراز هست, ایل علیجانوند برای حمایت از سلسه زندیه به شهری در نزدیکی شیراز که قدیم به ان مورشاهیجان میگفتن, و الان از هم جدا شدن هر کدام ایالت جداگانه ای هستند مروشت الان هم لر داره هم کرد هم ترک و هم قربت,

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |